Net Promoter Score® (NPS)
Popis typu otázky Net Promoter Score® (NPS)
Last updated
Popis typu otázky Net Promoter Score® (NPS)
Last updated
Net Promoter Score® (NPS) je uznávaná metodika zjišťování loajality zákazníků. Otázka tohoto typu umožní respondentovi výběr odpovědi ze škály 0 až 10. Vychází z otázky „Jak pravděpodobné je, že byste doporučili společnost/produkt/službu svým kolegům či známým?“, kde 0 znamená „Určitě ne“ a 10 „Určitě ano“.
V dotazníku klikněte na příkaz pro přidání otázky a ve formuláři vyberte typ otázky Net Promoter Score® (NPS).
Do pole Text otázky zadejte nadpis otázky. Pomocí vizuálního editoru můžete v textu měnit styl, barvy i vkládat obrázky z knihovny.
Zakliknutím políčka Otázka je povinná (respondent ji musí vyplnit) bude otázka označena v dotazníku jako povinná a dokud respondent otázku nevyplní, nebude moci pokračovat dále ve vyplňování dotazníku.
Typ otázky Net Promoter Score® (NPS) má přesně specifikované znění otázky. Nahraďte v textu otázky pouze část společnost/produkt/službu vlastním obsahem podle toho, na co přesně se otázkou dotazujete.
V záložce Možnosti můžete otázku editovat.
Více o slučovacích kódech se dozvíte zde 👉 Slučovací kódy
Kliknutím na odkaz Přidat další instrukce pro respondenta můžete pod nadpis otázky přidat další instrukce k vyplnění otázky, případně zobrazit instrukce nad nadpisem otázky.
Volba Zakázat rotaci otázky na stránce umožní fixovat pozici otázky ve stránce dotazníku tehdy, když má stránka dotazníku nastavenu rotaci otázek v náhodném pořadí.
Více o rotacích stránek, otázek či odpovědí se dozvíte zde 👉 Rotace v dotazníku
V záložce SPSS můžete definovat jméno proměnné, pod kterým se data odpovědí na otázku uloží v datovém souboru .SAV při exportu dat do SPSS. Pod tímto jménem proměnné je možné odpověď také načíst v otázce typu Skript.
V záložce Filtr můžete nastavit podmínku, kdy se otázka ve stránce zobrazí. Umožňuje vám to nastavit logiku zobrazení otázky podle odpovědí respondenta na předchozí otázky, nebo podle informací předaných dotazníku pomocí URL parametrů nebo Uživatelských polí z distribučního kanálu nebo kontaktů e-mailové kampaně.
Více informací o filtrech a logice v dotazníku najdete zde 👉 Filtry a logika v dotazníku
Otázky typu Net Promoter Score® (NPS) se v souhrnné analýze standardně zobrazují jako Graf NPS. Jedná se souhrnné vyhodnocení NPS.
Podle odpovědí se rozdělují respondenti na tři skupiny zákazníků:
Kritici – zákazníci, kteří zvolili 0–6
Neutrální – zákazníci, kteří zvolili 7 nebo 8
Propagátoři – zákazníci, kteří zvolili 9 a 10
Celkové NPS je pak výsledkem výpočtu, ve kterém se odečte procentuální zastoupení propagátorů od procentuálního zastoupení kritiků (60 % propagátorů – 20 % kritiků = 40 % NPS).
Tento typ otázky je možné exportovat pro další zpracování do formátu CSV, XLSX nebo SAV. Otázka je exportována jako jeden datový sloupec pro každou odpověď.
Tento typ otázky je dostupný v účtu PROFESSIONAL a vyšším 👉 Přehled účtů
Pro editaci položky klikněte v editoru dotazníku na modrou ikonu tužky, která otevře editační formulář s dalšími možnostmi.
Kliknutím na tlačítko vložíte do textu nadpisu otázky, na místo, kde se nachází kurzor, vybraný slučovací kód. Slučovací kód je pak v dotazníku nahrazen např. textem odpovědi jiné otázky.